woensdag 2 augustus 2023

Specht, Dendrocopos major

Tijdens een vakantie heb ik deze spechten kunnen fotograferen, ik heb dan mijn eigen prive fotohut, ik fotografeer altijd vanuit het huisje, dus heerlijk comfortabel is dat, camera staat op statief klaar en zodra ik iets waarneem ga ik zitten en wachten tot ik iets kan fotograferen.
Ze zijn zo ontzettend schuw, maar ze ruiken de pinda's al van ver en komen dan ook regelmatig terug om te kijken of ze iets lekkers kunnen scoren.
Zodra je maar even beweegt zijn ze alweer weg, dat is wel eens lastig, je moet dus echt heel veel geduld hebben om deze te kunnen fotograferen, gelukkig heb ik dat wel, ik kan uren zitten kijken naar de vogels en ze fotograferen.

We doen natuurlijk ook andere dingen in de vakantie zoals vele kilometers wandelen vaak wel 20 kilometer per dag en we fietsen dan ook wel wat maar niet zoveel, mijn man gaat vaak dan nadat we samen hebben gefietst zelf nog even een rondje fietsen.

Meestal gaan we dan ook wel een keer naar een dierentuin, daar kan je altijd foto's maken, maar ook daar heb je geduld nodig wil je iets leuks op de foto zetten zoals een leeuw die gaapt, wat apen die spelen, ik ben niet iemand die zomaar wat klikt, ik wacht altijd mijn moment af.


*Klik op de foto voor een mooier beeld.*


















Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.


25 opmerkingen:

  1. Beautiful bird and capture. Great idea to have your tripod with camera on it ready.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It’s a very handsome woodpecker, Irma, and you now have your own private gallery of wonderful pictures. Patience is a necessary ingredient for a photographer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Irma.

    Fantastische foto's van de Spechten.
    Super mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Irma, geef mij ook zo'n 'kijkhut' :) Prachtige opnames van de specht. Een mooie soort die nooit verveelt.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos, ik fotografeer vanuit het huisje wat wij huren, de ramen worden altijd voor ons gelapt dus die zijn wel schoon, dus ik fotografeer altijd achter de ramen, niemand heeft dat tot nu toe gemerkt, daarom noem ik het mijn prive hut.

      Verwijderen
  5. Hola Irma,preciosas y bonitas fotos de esta serie que has dedicado al Pico picapinos en diferentes posiciones todas las fotos perfectas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Specht is zeker heel erg schuw. Specht is best moeilijk om te fotograferen. Bij jou is zeker mooie foto's geworden. Gelukkig bleef zitten. In Dierentuin moet ook voor tijd voor nemen.
    Ik doe ook niet zomaar een foto's maken. Ik wacht ook speciale om foto's te maken. Vooral actie foto's. Moet ook geduld voor hebben. Fijne avond. Groetjes van ons J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Irma, Wonderful photos of the woodpecker. Nice to have a hide, almost necessary I would say. They are very shy and fly away if they see movements. You are patient and that pays off !
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat fijn Irma als je zo comfortabel kunt fotograferen en dan zulke prachtige foto,s kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die heb je echt heel mooi gefotografeerd Irma.
    Je geduld is wel beloond .
    Prachtige vogel en je foto's ook natuurlijk.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Irma,
    Het is zo herkenbaar wat je schrijft over de Specht. Als ze eenmaal door hebben dat er eten te halen valt, zijn ze niet meer weg te slaan. Jammer dat zij zo schichtig zijn, zelfs voor het kleinste vogeltje gaan zij op de vlucht :-).
    Je geduld werd mooi beloond, je hebt echt prachtige foto's van de Specht gemaakt.
    Heerlijk hĆØ, zo'n comfortabele fotohut met verwarming, lekkere stoel en toilet. Dat heb ik ook als ik op de Veluwe ben en vind het helemaal top!

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello Irma,
    Gorgeous captures of the Woodpecker. It is a beauty. The woodpeckers here love the peanuts too. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank so much for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Exploring nature, walking, and cycling are great opportunities to discover hidden gems. Wonderful photos of the shy woodpecker!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Irma,
    Je hebt het daar prima voor elkaar. En zo mooi dat je deze spechten zo close-up hebt kunnen fotograferen. Geweldige foto's . De foto's met dat mooie bokeh hebben wat extra's, erg mooi!
    Groetjes, Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De specht is een van mijn favoriete bosvogels, dus deze serie vind ik erg leuk om te zien. Je kon ze prachtig vastleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The woodpecker is beautiful, Irma.
    Love the gorgeous series of photos.

    Hugs and blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  16. You had a good view and he turned toward you so that helps! It's a challenge to take photos of these active birds. I love woodpeckers!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig Irma blijven mooie vogels,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful photos of the woodpeckers.
    https://www.melodyjacob.com/2023/08/princess-cut-white-sapphire-925-sterling-silver-3-piece-bridal-sets.html

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Esta sƩrie com o pica-pau estƔ uma maravilha, Irma!
    Grata por tĆ£o bela partilha! Nunca vi nenhum por perto, por estas paragens... mas tenho uma peƧa em porcelana retratando esta ave, que muito aprecio! Agora que vi por aqui esta ave ao natural, reconheƧo haver algumas diferenƧas... sobretudo nas tonalidades na plumagem... a ave aqui tĆ£o retratada, tem tonalidades bem mais bonitas e vibrantes!
    Beijinhos, Irma! ContinuaĆ§Ć£o de uma excelente semana! Aqui a minha mĆ£e, felizmente encontra-se melhor... mas o problema ainda nĆ£o estĆ” completamente resolvido! Vamos ver, apĆ³s os exames de meados de Setembro, e depois das consultas subsequentes...
    Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Te deseo un genial fin de semana. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I would love to see this woodpecker, beautiful birds. Great series of photos.
    Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a happy weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hai Irma,

    Geduld is inderdaad het verschil tussen het maken van een kiekje en een foto. Mooie serie van de specht, die zijn inderdaad vaak lastig te fotograferen. Net als jij mag ik graag fotograferen vanuit een huisje. Beter dan tv kijken zeg ik altijd.

    Groetjes,
    RenƩ

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.