woensdag 21 augustus 2024

Zomerbloemen, deel 1

Hierbij laat ik wat zomerbloemen zien die ik in de afgelopen tijd heb gefotografeerd.
Deze foto's heb ik allemaal gefotografeerd tijdens mijn wandelingen, de foto's zijn van verschillende dagen en tijden.
Er zitten ook wat insecten bij zoals bijen en wespen en ook een lieveheersbeestje.



*Klik op de foto voor een groter beeld*


Scabiosa

Scabiosa met bij.
Cichorei
Korenbloem met een insect.
Korenbloem met bij.
Kaasjeskruid
Lieveheersbeestje in de varen
Ossentong
Pioenroos
Klaproos
Akelei

Begonia met wesp
Geranium in plantenbak op ons balkon.
Agapanthus



LET OP.

Reacties met links worden niet geplaatst.
Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.


Comments with links will not be posted.
Anonymous comments will not be published unless a name is attached.


Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.


24 opmerkingen:

  1. Hooi Irma
    mooie collectie bloemen mooi voor in een faas,
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The pictures are all outstanding, Irma, and I am particularly drawn to the different shades of blue you show here. Blue is not just blue! All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful bouquet of flowers you present to us here, Irma.
    Quite the opposite of the region where I live, very punished by the heat, where all the vegetation is yellow and dry.
    Best wishes,
    JR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie bloemenserie, en heel leuk dat er soms ook nog een beestje op gaat zitten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hola Irma,excelentes y bellas fotos dedicadas a las flores de verano de tu zona,todas las fotos perfectas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Excelentes macros de flores y bichitos, Irma. Que tengas una buena semana.
    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lindas flores. Me gustaron las dos ultimas. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Just beautiful photo of the flowers Irma. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze zomerbloemen met insecten erop heb je mooi fotografeert Irma. Prachtig kleuren heeft deze bloemen. In deze tijd zie je veel ervan. Nu is het raar weer aan het worden. Fijne dag voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Irma. Je hebt prachtige bloemen gedeeld en ook fijn om wat insecten te zien zoals het lieveheersbeestje. Heb gisteren een zwarte met 2 oranje stippen gezien in plantje op balkon. Ook wel een aparte. Wens je mooie dag vandaag en ik kijk ook weer uit naar deel 2 van je serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Irma, Lekker fleurig en 's zomers blog.
    In de Heemtuin staat op dit moment niet zo veel, t heeft weinig zin om daar te fliepsen.
    Maar dan kijk ik maar hier naar de mooie opnamen van de prachtige bloemen.
    Fijne dag, grtjs Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Irma.

    Super mooi deze bloemen.
    Mooie kleuren.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Irma,
    Het is jou wel toevertrouwd om zulke beeldschone foto's te maken van de bloemen met kleine beestjes erop. De klaproos tussen de knoppen vind ik super. Maar de akelei ook. Allemaal eigenlijk dat is logisch. De Scabiosa prachtig en je geranium op het balkon ook zo mooi door de manier waarop je die hebt gefotografeerd. Heerlijk dat je nog een deel twee in de steigers heb staan. laat maar gauw komen!
    Groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Irma,
    Wat een mooie fleurige kleuren. Prachtig!!
    Zijn ook hele mooie bloemen. Je kunt ze bijna ruiken..haha..!! Die laatste twee vind ik ook heel erg mooi.
    Heel mooi gefotografeerd Irma.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Irma je brengt de warmte in huis wat een kleurenpracht

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What a delightful collection of summer blooms!
    I love how you've captured the beauty of each flower and the little visitors they attract.
    The Scabiosa with the bee and the Cornflower with the insect are especially stunning.

    Have a great weekend, Irma!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello Irma.
    Absolutely lovely flowers. Excellent photos.
    Have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hello Irma,
    I love all the pretty flowers and the insects. The ladybug is a favorite.
    Beautiful collection of photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. It's fun to take a flower photo with the added bonus of a bug or insect. I don't see ladybugs here very often...I can't even remember ever seeing one.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello Irma :)
    Outstanding photography of beautiful flowers and the insects they attract The Ladybug is my favourite insect,, and also all the blue flowers.which is the favourite colour I like to see in my garden.
    All the best
    Sonjia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beautiful photos Irma! I love cornflowers, and poppies are my most favorite flowers. Best regards, I wish you a successful and good week.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lindas fotos me encanta las flores. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Irma,

    Bloemen fotograferen doe ik niet zo snel, maar toch is dit voor mij een feest van herkenning omdat ik een groot deel van deze bloemen in mijn tuin heb of ooit had. Scabiosa of duifkruid is er zo een, maar ook de Cichorei, de Agapanthus of Afrikaanse lelie en ook de begonia en vooral de akelei. Ieder jaar ben ik weer blij als die laatste na de winter in de rotstuin weer opkomt. Een hele fijne serie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.