vrijdag 2 augustus 2024

Fuut, Podiceps cristatus

In veel grachten hier in mijn stad zwemmen futen, in bijna iedere gracht is wel een stelletje aanwezig, soms ook met hun jongen er bij.
Foto's zijn op verschillende tijden gemaakt, dat is goed te zien aan het licht in de foto.



*Klik op de foto voor een mooier beeld*











Fuut met jong.
Fuut met meerde jongen.


Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Anonymous comments will not be published unless a name is included.
Comments with links will also not be posted.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.



25 opmerkingen:

  1. Hola Irma,espectaculares y bonitas fotos del Somormujo lavanco con las crias todas las fotos perfectas y de gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi irma,
    Fantastische foto's van de futen. Zo mooi licht en mooi die kringen en gloed in het water. Je weet dat ik een zwak heb voor futen, dus ik heb dit dan ook met heel veel plezier bekeken.
    Fijn weekend, groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Muy bonitas. Me encantan sobre todo aquellas con los polluelos, por su ternura.
    Un saludo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Me enamore de las fotos. Te mando un beso y ten un buen fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Irma.
    Lovely series of photos.
    Have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze futen is zeker heel mooi om jonge grutjes te zien op de foto's. Toch zie hier weinig vogels. Anders dan anders bij ons. Is er wat bij ons in de buurt. Gelukkig bij jou niet. Ik heb je foto's genoten om te zien. PRACHTIG!! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. They do look a nice creature. The light is amazing at different times of the day, a good exercise in photography. The photos are wonderful as always Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Excellent series dedicated to the Crested Grebe.
    Details and colors very well photographed.
    It is one of my favorite birds, because of its great beauty. On my blog I have already dedicated many entries to it.
    I wish you a good weekend, Irma, and may you continue to offer us series as beautiful as this one.
    JR

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Good morning Irma :)
    Delightful sightings and photos of the Grebe and Great Crested Grebe,. It is also nice to see some with their chicks. I love the different lighting.
    Have a great Weekend Irma
    Best wishes
    Sonjia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Irma.

    Mooie foto's van de Futen.
    Super leuk die jonkies erbij.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great pictures, Irma. It’s a spectacular bird and it remains so no matter how many times you see it. It has always been a highlight for me when I have visited Europe. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  12. They are so nice. Lovely with ducklings.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The water made a beautiful back drop for the Grebe photos! Beautiful bird!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wonderful photos of the Great Crested Grebe, Irma.
    It's fascinating to see them thriving in the canals of your city.
    I especially love the image of the grebe with its young.
    It's always a pleasure to visit your blog and see the incredible wildlife you encounter.

    Happy Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's Irma en we hoeven er niet ver voor te lopen.
    Ik kijk ook elke dag even of ik ze zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Irma,
    Wat een fantastische foto's. Geweldig die futen en zo ontzettend leuk met die kleintjes.
    Je eerste 3 foto's zijn ook erg mooi met die rimpels (ringvormen) in het water. Geeft een mooi rustig beeld, wat je onzettend mooi hebt weten te fotograferen. Echt top!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Irma ,ik vind het altijd een geweldig gezicht om de Fuut te zien met hun jonkies in de veren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hooi Irma
    je hebt die fuut er mooi opstaan ik vind het een kleurrijk beest,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dear Irma, I really enjoy coming to your blog and seeing your wonderful photos. These photos always stop me and make me reflect. They are always beautiful.
    Grebes are beautiful birds, and the light in the photos is beautiful. I'm greeting you dearly!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Boa tarde, Irma
    Lindos mergulhƵes, um forte abraƧo.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. What a gorgeous duck! I love bird photography. Fantastic photos. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hello Irma,
    Your Great Crested Grebe is a lovely bird, the chicks are cute. Wonderful series of photos. Sorry I am late visiting and commenting. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great day and happy week ahead. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.