dinsdag 23 januari 2024

Enkhuizen in de winter

We hebben een koude periode achter de rug, temperaturen net onder nul, maar de gevoelstemperatuur was best heel heftig door de wind die hier echt altijd waait, vaak was het voor het gevoel -8 in de middag.
Ook een paar dagen met zon, dat is heel lekker vind ik, maar meestal was het gewoon bewolkt.
Agelopen week hadden we ook regelmatig sneeuw.
Hier wat foto's van mijn woonplaats, ik wandel iedere dag tussen de 7 en 10 kilometer, maar met de sneeuw paste ik mijn rondje wel aan hoor want ik heb geen zin om te vallen, daar ben ik nu heel bang voor geworden, de frozen schoulder waar ik nu bijna 3 jaar last van heb is ook gekomen doordat ik ben gevallen dat was op 21 februari 2021 ik gleed uit en ben zo achterover op mijn schouderblad gevallen, dus ik kijk nu echt wel uit, waar het glad is loop ik niet, dan maar over de weg, het is niet anders.
Gister en vandaag zijn de temperaturen weer 10 graden celcius met stormachtige wind, het scheelt vaak de ene of andere dag heel veel in temperatuur, dat gebeurt vaak in Nederland, het kan zomaar eens 20 graden celcius per dag schelen.


*Klik op de foto voor een groter en mooier beeld.*


Dijkhuisje

Dijkhuisje van de andere kant gezien.
Binnenhaven met woonboten
Haven bij het station
Vanaf de andere kant gemaakt.
Gracht aan de burgwal
Dit is de oude gracht
Binnenhaven met woonboten
Binnenhaven aan de andere kant van de brug
Plantsoen


Viburnumplant, ook wel sneeuwbal genoemd

De vest, dit kan ik zien als ik op het balkon sta.



Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Anonymous comments will not be published unless a name is included.
Comments with links will also not be posted.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.


 


24 opmerkingen:

  1. Hej Irma, trevligt att "följa med" på din promenad genom er stad. Fina bilder du bjuder på. Hoppas du blir bättre i din axel, och var försiktig med is och halka. Jag brukar jogga och springa mycket och har också gjort några rejäla vurpor, bl.a. skadat revbenen vid ett par tillfällen och det är ingen trevlig känsla.......
    Nu har vi regn, blåst och plusgrader efter flera veckor med rejält vinterväder.
    Bästa hälsningar Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Irma.

    Een heel mooi kijkje zo van de plaats Enkhuizen.
    Mooie foto's en sfeervol door het ijs.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It’s great to be so active, Irma, but as you say caution is needed and you have to adjust to the weather conditions, and especially to the ice on the streets and sidewalks. You live in a pretty little town. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a lovely place to live. I always like the idea of living on a houseboat, but after a while I would feel closed in with a small space. Lovely views of the harbor and the flowers. Take care, have a wonderful day!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'm not a big fan of the cold, but I do like how it makes things look. Lovely photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hola Irma,hermosas fotografias de tu ciudad cubieto de hielo que supongo que es normal estos inviernos helados,Las fotos muy bonitas y todas me han gustado.Un fuerte abrazo amiga y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Irma je laat hier ondanks de kou toch prachtige foto,s van je woonplaats zien.en je bent er toch maar door geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige winterfoto's, Irma, een pracht van foto's en plek.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a very pretty place, interesting to see the ice on the water, it's 28 Deg C at the moment so it helps to make me feel cooler.
    So sorry you hurt your shoulder on 2021, must be very painful.
    Wonderful you can walk that distance each day (when weather is nicer there).
    Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hooi Irma
    leuke foto's van dat winterlandschap het is er ook een mooi plekje voor,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your hometown is beautiful, Irma. I always look forward to seeing photos from your corner of the world.

    Hugs and blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat weet ik nog dat je gevallen bent. Je hebt heel groot gelijk dat je toen niet meer ging wandelen. Heeft bij jou heel lang geduurd voordat je genezen bent. Je hebt nu wel kunnen wezen wandelen. Je woont prachtig in de buurt Irma. Prachtig winterse foto's heb je gemaakt. Super!!! Fijne dag voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Irma,
    Wat woon je je prachtig. Schitterende winterplaten!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Esperó que estés mejor . Me gustaron las fotografias mis favoritas la de las flores. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love such weather and your photos make me always smile. Your area is very beautiful, cute atmospheric...hope this word is correct but I don't think so. hehe
    Stay healthy and I hope the weather will be for you as you like it.
    Thank you for making me smile, for your support, you are really a beautiful person!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Irma,
    Prachtig al deze winterse beelden.
    Erg mooi gefotografeerd.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful photos from your hometown! I like the views of the canal, the harbor and the lovely buildings. I often wonder if the birds get cold feet walking on the ice. The flowers are gorgeous. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Your hometown looks charming even in the frosty grip of winter! The snowy photos have a serene beauty, but I get your caution after the fall. Safety first!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. It really does look frigid but makes pretty photos. I don't like the wind. Of course we don't get that cold here but I don't enjoy a walk with high winds. Take care and be careful in the cold AND wind!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto's van je woonplaats Irma.
    Ook ik wandel iedere dag, alleen laat ik mij niet nat regenen ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Good morning Irma... You live in a beautiful city... And winter also has its charm... Very nice images... Take care of the cold...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie winterse plaatjes, wat lijkt het alweer lang geleden. Het was een paar dagen genieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sempre um gosto imenso, descobrir um pouco mais da sua linda cidade, Irma!
    Como sempre, as imagens estão uma verdadeira maravilha! Por aqui, o frio irá estar de volta, dentro de uns dias... mas nada de neve!
    Um beijinho! Votos de uma feliz semana, com aconchego e tranquilidade!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk ik ben hier via via, John en Yova .. Tijdje niet ge'b'logt, nu een rondje aan het maken, benieuwd wat ik tegenkom onderweg! ;)  Mooi je foto's, kom nog wel weer langs! Groet

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.