donderdag 30 november 2023

Natuur, Herfst

Deze keer wat foto's die ik tijdens mijn wandelingen heb gemaakt, ik moest er wat wat verder voor van mijn huis, maar de sneeuwbesjes heb ik wel vlak bij mijn huis gemaakt.
Een wandeling over de heide leverde ook hele mooie foto's op, verder ook wat verschillende soorten paddenstoelen wat eikeltjes en een kastanje, ook waren er genoeg spinnen.


*Klik op de foto voor een mooier beeld*


Heide landschap



Sneeuwbesjes

Kruisspin
Geschubde inktzwam
Dennenzwavelkop
Fluweelpootjes
Zwavelzwam



Konijn
Hazelworm
Driekleurig viooltje, deze stond nog in september in bloei.
Eikeltjes
Grove Den
Kastanje
Dopheide

Vlinderstruik, ook nog bloeiend in september
Berkenzwam
Cheilocostus
Canna Lily
Keizeranamiet





Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.




27 opmerkingen:

  1. Precioso reportaje lleno de luz y color, enhorabuena Irma. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Irma.

    Wat mooi de Paddenstoelen en Zwammen.
    Prachtig de Heide.
    En super mooi die Kruisspin.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie foto's, Irma, waarbij de paddenstoelen en de spin echt mijn aandacht trekken. Goede foto's.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijke foto,s zo mag de herfst van mij doorgaan.dit is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hola Irma,espectaculares y bellas fotos la foto de la araña es mi preferida las demas estan muy bonitas y de lujo.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Me encantó el conejito y los hongos. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a wonderful selection of different kinds of things growing within your area.
    We have a snow plant in certain areas but I haven't seen one.
    Beautiful photos as usual Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello Irma :=)
    Excellent series of photos, all the different fungi and plants, slow-worm and spider are all of great interest to me, and all beautifully photographed. Thank you Irma for this unexpected and delightful nature post.:=)
    Best wishes
    Sonjia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Irma,
    Wat een mooie rijk gevarieerde blog! De heide is prachtig ook de close-ups, super. Een hazelworm heb ik nog nooit gezien, wat gaaf! Prachtige paddenstoelen en witte besjes. Schattig konijntje!
    Ik heb weer genoten van je knappe foto's.
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Irma,
    I love the landscapes and the pretty heather. Wonderful series on the fungi and mushrooms. You found a cool looking spider and snake. The rabbit is a favorite, so cute.
    Great photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wonderful set of photos. I'm impressed by the tricolor violet blooms, look like butterflies.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love all the different types of fungus. It's so humid here most of the time that we see a nice variety in the woods. Love your photos this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A nice view in autumn. I enjoyed reading, especially the different details ... but without the spider; I fear. Thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow these are lovely captures.
    I just shared a new post and would love for you to check it out. Thanks a bunch

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig de bloeiende heide Irma.
    Mooi ook al je paddo's en zwammen.
    Maar de spin heb je ook mooi te pakken.
    De allermooiste is voor mij de dopheide, staat er zo mooi op.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Imagens muito próprias e muito bonitas do outono.
    Abraço outonal.
    Juvenal Nunes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig , die paarse heide. Dat is alweer even geleden maar het is altijd genieten om over de hei te lopen als deze bloeit. Ook een mooie verzameling paddenstoelen. Ook daar heb ik er dit jaar niet zoveel van gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great collection of pictures, Irma.
    I especially love the spider. WOW!

    Hugs and blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beautiful series of pictures Irma... Happy week

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto’s Irma. Veel kleur en mooie macro foto’s. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beetje late reactie maar je had toen veel moois gezien. De heide stond er best mooi bij. alle fotos vond ik heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig natuur te zien. Heide is zeker heel mooi om te zien . Je kwam ook haas tegen. Goed gelukt om te fotograferen. Zwammen en paddenstoelen hebben prachtig kleur. Het ziet daar heel goed uit. Mooie foto's geworden. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beautiful nature images Irma! The spider is a cool photo. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat klinkt als een heerlijke verkenningstocht! Het vastleggen van sneeuwbesjes, het verkennen van de heide en het fotograferen van paddenstoelen, eikeltjes, kastanjes en zelfs spinnen lijkt een gevarieerde en boeiende wandeling te zijn geweest. Het is geweldig dat je de tijd neemt om de natuur rondom je huis te verkennen en vast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Quantas imagens fascinantes! Magníficos olhares fotográficos, Irma!
    A magia e o encanto da natureza, estão muito bem registados em cada foto! Grata por estes olhares tão especiais!
    Beijinhos! Votos de um excelente mês de Dezembro e de uma Feliz Quadra Natalícia, para si e todos os seus! De qualquer forma, conto ainda passar por aqui antes do Natal... mas este mês costuma passar, quase sem darmos conta...
    Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.