woensdag 8 november 2023

Boomklever, Sitta europaea

De Boomklever is een leuke soort vogel en komt veel voor op de Veluwe, waar ik woon komen ze niet voor, dat vind ik wel heel jammer.
Deze foto's heb ik dan ook gemaakt toen wij met vakantie waren in Nunspeet waren.
Ze zijn gek op zonnepitten en meelwormen.


*Klik op de foto voor een mooier beeld.* 










Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.



25 opmerkingen:

  1. Deze boomklever staat mooi op de foto's. Deze vogel heeft wel mooie kleur. Boomstam zitten graag vogels erop. Gelukkig poseren voor jou camera. Mazzel!! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maravilloso el trepador azul, enhorabuena por las fotos Irma!!! Un abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boomklever is such a wonderful name for this little bird. The English word, as you know is Nuthatch. Locally we have two species, White-breasted Nuthatch and Red-breasted Nuthatch and they both come to our bird feeders. Great pictures, Irma. I am sure you enjoy these birds as much as I do. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Irma.

    Geweldige foto's van de Boomklever.
    Leuk vogeltje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gefotografeerd Irma.
    Prachtig vogeltje is het ook.
    Ooit heb ik ze in de tuin gehad, zie er heel af en toe hier in het park.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er wel heel mooie foto,s van kunnen maken Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hola Irma,bellas y magnificas fotos del Trepador azul todas las fotos perfectas y nitidas y todas de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Irma, I do agree with you I love the nuthatches too and have them in front of my lens by the small bird feeding.
    Lovely photos with environments and backgrounds and colors as well.
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Certainly a lovely looking birds with beautiful colours, well done Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hooi Irma
    het blijft een mooie vogel die boomklever mooi in beeld gebracht,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I do like this bird and you captured it beautifully.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Irma,
    Beautiful photos of the Nuthatch! It is so cute and one of my favorite birds.
    Well done! Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen

  13. I agree, the Nuthatch is a beautiful and fascinating bird. Lovely photos Irma!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zulke mooie scherpe foto's. Prachtig gedaan. Ik vind deze vogel ook heel boeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I do love the Nuthatch. A really interesting bird to observe, and their colours are so nice.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Irma,
    Boomklevers zijn toch wel hele mooie kleurige vogels. Ik zie ze hier ook niet zo veel (meer) Vroeger wel in mijn eigen wijkpark, maar door veel bomenkap zie ik ze niet vaak meer helaas. Gelukkig weet jij die vogels wel te verwennen bij je huisje op de Veluwe. Het heeft gezorgd voor deze buitenkansjes. Prachtige foto's!!! Ik moet ook nog zeggen hoe ik iedere keer geniet van je eekhoorntje bovenaan je blog. (smelt)
    Groetjes en fijne zondag.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze heb ik nog maar ene maal gezien maar ik kreeg deze prachtige vogel niet zo mooi in beeld zoals jij. Je fotos zijn dan ook zeer prachtig Irma. Lieve groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hello Irma :=)
    So sorry for my late visit, but from 10 am on Saturday until now, I had no internet. The Nuthatch is an adorable little bird and is one of my favourite birds, one I have to go out and find.:=) Your photos are all lovely and capture the Nuthatch in it's natural environment.
    p s I'm so glad your shoulder is improving.
    All the best
    Sonjia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. You captured the nuthatch beautifully, Irma!
    Hugs and blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Esperó que stes mejor. Te deseo un buen fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Acho que também nunca vi esta espécie por estes lados!
    Grata por partilhar estas maravilhas, Irma! Momentos de uma beleza frágil e delicada, impecavelmente bem fotografados!
    Beijinhos
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.