donderdag 7 september 2023

Vliegende vogels

Hier een aantal vliegende vogels, deze heb ik allemaal dichtbij mijn huis gemaakt.
Ik woon aan het IJsselmeer dus er zijn altijd meeuwen in de buurt, voor de grutto moest ik een stukje verderop met de auto, daarvoor ben ik altijd van een ander afhankelijk ik heb zelf geen rijbewijs.


 *Klik op de foto voor een mooier beeld.*



Buizerd/ Buteo buteo


Verschillende Meeuwen








Torenvalk/Falco tinnunculus
Gewone eend
Wilde eend/ Anas platyrhynchos

Grutto / Limosa limosa


Grauwe gans/ Anser anser
Grauwe ganzen




Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.


26 opmerkingen:

  1. Jij bent dus net als ik afhankelijk van anderen. Maar als men wilt rijden ben ik hen daar ook altijd zeer dankbaar voor. Heb nu wel zo een dienst die ergens heen rijdt tegen betaling die niet zo duur is maar in natuurgebieden komt deze helaas niet. De natuur is wat me boeit en jou ook gezien je mooie vogelserie. De buizerd echt mooi in de lens gevangen net als de gruttto. Laatste verdwijnt steeds meer hier. En ja meeuwen zijn er hier ook in overvloed. Graag je blog bezocht en wens je mooie zomerdagen toe. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Apreciei muito as fotos apresentadas. Valem pelo seu realismo, que resulta da sua captura em movimento natural.
    Abraço amigo.
    Juvenal Nunes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. All great shots, Irma, but number four takes the prize this time. What a great picture! All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hooi Irma,
    mooie foto's dicht bij huis maak je soms de mooiste foto's maar op pad is ook best leuk,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastic shots, Irma!
    You are an incredible photographer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou heerlijke foto,s en dan zo dicht bij huis dat is op zich al heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hola Irma,maravillosas y hermosas fotos de aves diferentes en vuelo,todas las fotos perfectas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze vogel heb je schitterend gemaakt. Allemaal in vlucht vliegen. Knappe foto's. Buizerd zag gisteren bij ons ook. Heel hoog.Geen duidelijk foto van mij. De laatste foto lijkt van 1 gans overheen duwde bij ander gans. Grutto is super. Allemaal geweldig Irma!! Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Me gusta ver a los pájaros libres y volando. Te mando un beso

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Irma.

    Prachtige foto's van de vliegende Vogels.
    De Grutto is echt super mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Irma, als je bij het IJsselmeer woont kun je je lekker uitleven op de meeuwen! Maar zo eenvoudig is het niet om mooie scherpe foto's te maken van vogels in vlucht . Maar daar heb je geen moeite mee!!! Prachtige foto's allemaal vooral foto 4, 5, en 6 vind ik supergaaf! Ook de serie van de grutto's, pffft wat mooi!
    Genoten weer,
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Olá, gostei muito de seu blog, adoro animais,
    e esses pássaros voando e total liberdade são
    maravilhosos, essa sensação de voar, deve ser fantástica!
    Suas fotos estão belíssimas.
    Um ótimo fim de semana para você,
    Abraços daqui do sul do Brasil.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You have done well taking these photos of the birds in flight, not always easy to do.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What wonderful flight shots! Number 4 is winner!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello Irma,
    What a lovely post, I enjoyed seeing and loved all your birds. Great captures and a wonderful collection of birds and photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thanks for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Irma!! Beautiful series de pictures in flight... Happy weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Estes momentos, são tão difíceis de captar! Está aqui uma série de imagens notável, Irma!
    Adorei as fotos! Deixo um beijinho e votos de uma feliz semana, plena de bons motivos para fotografar! Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful bird photos.
    We have Buzzards up this way now.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een prachtige serie Irma en vogels in vlucht fotograferen blijft voor mij altijd een uitdaging. Jij bent er goed in geslaagd dat blijkt wel uit deze prachtige foto's.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pasaba a desearles una buena semana. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou, Irma, daar ben ik weer. Prachtige foto's van de vogels die midden in de vlucht zijn vastgelegd. Een werk van hoog fotografisch niveau.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, Irma! These photos are exquisite. A real joy looking at all of them enlarged.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. superknap, die vliegende vogels. Vooral de meeuwen vind ik geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hai Irma,

    Een aantal gave vliegbeelden zo bij elkaar. Die grutto staat er fraai op. Duidelijk te zien aan de houding dat je dichtbij het nest was. Mooie landingsfoto van de wilde eend en die foto van de twee woerden is ook een hele fraaie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.