zaterdag 16 september 2023

Enkhuizen mijn geboortestad en woonplaats

Hierbij een aantal foto's die ik in mijn woonplaats heb gemaakt.
Wat verschillende dingen zoals ook een filmopname, dat wordt hier echt heel veel gedaan.
Ook nog wat verschillende wilde bloemen, knobbelzwanen en canadese ganzen die hier vlak bij mijn huis zwemmen, die kan ik iedere dag zien vanuit mijn woonkamer.


*Klik op de foto voor een mooier beeld*


Het VOC schip de Halve Maen,
Dit is een replica van het echte schip wat is vergaan in het jaar 1618.

Hier gezien vanaf de ophaalbrug
VOC schip de Halve Maen dichterbij gefotografeerd.
Binnenhaven met vuurtoren
Achterkant van het spui met de drommedaris, dat is een verdedigings toren. 
Hier moet een woonboot door de sluizen, het is centimeter werk.
Zeilschip op het ijsselmeer
De vest met de koepoort, door die poort kom je de stad in, ook dit is een verdedigings gebouw.
Film opname's, voor welke film dit was weer ik niet, dit gebeurt zo vaak in onze stad.




Binnenhaven met zeilboten
Dezelfde haven maar vanaf de ophaalbrug.
Cruise schepen komen heel veel in Enkhuizen
Mooie trapgevel daar wandel ik iedere dag langs
Canadese ganzen gefotografeerd in een gracht vlak bij mijn huis.

Scabiosa met insect gefotografeerd tijdens mijn wandelingen.
Korenbloem met wesp
Jonge knobbelzwanen
Volwassen knobbelzwaan


Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.



29 opmerkingen:


  1. Your hometown is a treasure trove of history and natural beauty! Awesome photography!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Irma, Enkhuizen is prachtig om te zien door jouw ogen en foto;s. Ik ben er nooit geweest behalve om een keer aan boord te gaan van een zeilschip om naar de Marker Wadden te varen. Toen waren de Marker wadden nog in een pril stadium.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Irma,
    Pretty views of the harbor and the ships. Your town looks pretty, I would like to walk around seeing the sights. Great captures of the Geese and the pretty Swans. Lovely series of photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a happy weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bellissime, complimenti!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi Irma, in Enkhuizen raak je niet snel uitgekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geluk dat je omringd bent door zoveel schoonheid, Irma, de foto's zijn prachtig en, zoals gewoonlijk, van geweldige kwaliteit. Goed verslag van je stad.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onze woonplaats is en blijft super mooi vooral als je er niet meer woont dan zie pas echt de mooie dingen die vroeger gewoon waren.
    Liefs je zus Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thanks for giving us this delightful view of your country, Irma. In certain respects it looks like the illustrated pages of a fairy tale! Best wishes from Ontario - David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Our city is very popular with foreigners, but also with the Dutch, it is simply a beautiful city with many old facades and old buildings and a lot of history to be found there.
      Greetings Irma

      Verwijderen
  9. Hola Irma,bella y encantadora tu ciudad con vistas muy bonitas,y tus fotos de aves tambien son espectaculares todas muy buenas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Irma... You are living in a lovely town... Very nice pictures... :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Irma,
    Je woont ook niet kinderachtig, hè ...hahaha!!!
    Fantastisch om daar te wonen. Je waant je echt in een sprookje. Zo mooi die historische gebouwen en haven. Mooi gefotografeerd. Ik heb er van genoten. Fijn dat die Canadese ganzen geen lelijke groene ring om de nek hebben. En heel leuk dat je die vanuit je woonkamer voorbij kunt zien komen.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Me encantan los barcos y los patitos. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Enkhuizen is zeker leuk om te kijken. Mooie schepen en boten te zien. Leuk op die dag kledingdrachten te zien. Gezellig. Canadese ganzen zie je daar heel veel ervan. Knobbel zwanen is nog niet helemaal volwassen. Schattig donsjes nog te zien. Bij ons is nu wel volwassen geworden. Komt nog later te zien. Heel hard gegaan deze reis. Je hebt zeker mooie foto's gemaakt. Enkhuizen zijn wij nooit geweest. Terwijl niet zover verdaan is. Ik heb deze foto's van genoten van deze mooie omgeving. Ik wens jou mooie zondag toe! 🐦Groetjes van ons. J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hooi Irma
    mooi vast gelecht op de foto het is ook een heel mooi plaatsje ,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Such a charming town!
    Love, love, love the picturesque canals and cobblestone streets.
    Thanks for this delightful tour and for the gorgeous photos.

    Hugs and blessings, Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. So interesting to see your beautiful photos and read about them also as to what is going on in your area.

    BeantwoordenVerwijderen


  17. Hallo lieve Irma, jij hoeft niet ver te gaan voor mooie uitzichten of natuur want je hebt daar alles wel bijeen. Vond je fotografie prachtig. Je woont in een prachtige omgeving en heel veel jaren geleden toen manlief nog leefde zijn we er ook weleens geweest. We wilden toen later nog eens naar het Snouck van Loosenpark gaan maar dat is er nooit meer van gekomen. En voor mij is het te ver weg om er alleen nu heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Irma.

    Geweldige foto's Irma.
    Jij woont daar toch wel erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig ja dat je er trots op ben om daar te mogen wonen kan ik mij heel goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello Irma,
    Your cute squirrel header has me smiling as soon as I open your blog page. What a cutie! Beautiful photos of the ship, harbor, the swans and geese. Lovely collection of photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie stad waar je woont Irma.
    Prachtig om te zien, mooi al die boten.
    En wat leuk dat ze er vaak filmopnamen maken.
    Dat geeft al aan hoe bijzonder het daar is.
    Mooie foto's die je maakte, ook van de zwanen en ganzen.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hello Irma :=)
    Your town reminds me of some of the 16th century dutch paintings I have seen and the tall ships add to the illusion. Your photos are so sharp and beautiful, I would love to explore this area near the harbour. The swan, signets, Canada geese, and pretty flowers with insects are lovely captures, and your Squirrel header is a stunning shot.
    My best wishes
    Sonjia.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I love seeing the ships and boats...something I don't see very often. A beautiful post my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha Irma, wat leuk om met je mee te wandelen en de stad door jouw lens te zien.
    grtjs van je stadsgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wonderful photos.
    Beautiful ships and I love the costumes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Que lugar absolutamente lindo e fascinante, Irma! Sempre um privilégio poder descobrir um pouco mais da sua cidade! Estou encantada com cada uma das suas imagens!
    Esta é uma publicação para ficar olhando cada foto demoradamente!
    Grata por partilhar estas maravilhas, Irma! Um beijinho! Feliz semana!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.