zondag 29 april 2012

Hij zingt het hoogste lied

Een paar weken geleden ging ik op vogeljacht, ik was van plan om wat klein spul op de foto te zetten.
Daar bedoel ik mee de winterkoning eventueel ook de pimpelmees en koolmees, de tjiftjaf is ook al weer volop te horen, maar dat is mij nog niet gelukt om die goed vast te leggen.
Het wordt nu ook steeds moeilijker omdat de blaadjes aan de bomen steeds dichter worden.
Je hoort de vogels dan wel, maar zien ho maar.
Deze winterkoning kon ik op het kerkhof vast leggen, nu denken jullie misschien op het kerkhof, maar daar is het lekker rustig, er komen bijna geen mensen voorbij lopen die de vogeltjes weer wegjagen.
Het is voor mij een hele goede plek om vogels vast te leggen.

De onderste foto is van een ander jaar, toen zong hij echt het hoogste lied.






3 opmerkingen:

  1. Leuk Irma, is toch mooi dat je ook op een stille plek als een kerkhof,zo iets moois voor je lens kan krijgen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, zo mooi vrij op een tak, zingend en wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Irma, het kleine vogeltje dat zo prachtig zingt is één van mijn favoriete soort.
    Prachtig vastgelegd hoor!
    groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.