woensdag 25 april 2012

één zwaluw maakt nog geen zomer

Gister even in de compagnie haven geweest om de boerenzwaluw te spotten.
Vorig jaar kon ik deze al op 11 April vast leggen, ze zijn nu later als normaal.
Ik had ze al een keer gezien, maar door de kou zijn ze waarschijnlijk hier vertrokken en wat zuidelijker weer neer gestreken.
Ze hebben een lange reis achter de rug, ze overwinteren in Afrika, komen in April naar ons land om te broeden en de jongen groot te brengen om vervolgens in September weer naar Afrika te gaan om de winter door te brengen.
Ik hoop dat ze heel veel jongen mogen krijgen want het gaat niet goed met de boerenzwaluw, ze staan op de rode lijst.


3 opmerkingen:

  1. ik zie al dat je eruit komt;)
    Mooi he die zwaluwen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk irma mijn buurman heeft ook boerenzwaluws
    Die nestelen bij hem in een schuur hij laat speciaal de deur voor ze open staan en ze komen elk jaar terug het is zo n mooi gezicht om te zien hoe ze het nestje bouwen
    Ik vind je blog er steeds beter uit zien ga zo door lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is ook een mooie opname...
    prachtie compositie...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.