zaterdag 20 juni 2026

Roodborst / Erithacus rubecula

Deze roodborstjes tijdens een vakantie kunnen fotograferen.
We maken altijd een opstelling en zetten voer neer, deze serie foto's heb ik de maand april kunnen maken, het was midden in de broedtijd.



*Klik op de foto voor een mooier beeld*















LET OP.


Anonieme reacties zijn welkom maar stel het op prijs als er een naam bij staat.
Reacties met linken en blogs die alleen reclame hebben om iets te verkopen verwijder ik.



Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.



19 opmerkingen:


  1. Hello Irma,
    Your pictures of the European Robin are very beautiful. It is a very nice bird that is also here in winter.
    Have a nice weekend!
    All the best, Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Irma,
    I just love your sweet Robin, it is a beautiful bird. Awesome collection of photos.
    Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great day and a happy weekend! PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stunning shots of this lovely robin, Irma!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The orange breast really shows up against the backgrounds! You are amazing at making that happen! Hugs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your robin. I love also how the American and European robins are both robins yet so different.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Really nice series of these beautiful robin Irma. Nice backgrounds and colours.
    All the best, Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hola Irma,bellas y bonitas fotos del Petirrojo en diferentes posaderos,todas las fotos perfectas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz fib de semana.

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Wat een prachtige foto's van het roodborstje, Irma! Heel fijn om te zien.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Que bonita esta serie del petirrojo europeo, Irma. Parece un pájaro muy simpático. Yo es que tengo especial simpatía por los pequeños pájaros. Los veo un poco desvalidos porque esta en la base de la pirámide trófica. Que tengas un buen fin de semana, Irma.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It is such an endearing little bird, Irma, much loved around the world, even by people who have never seen one. It is certainly the universal emblem of Christmas. Best wishes - David

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Irma, your robin looks so lovely.
    It’s such a beautiful little bird, and you’ve captured it wonderfully.
    A really stunning set of photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Roodborstje is zeker hele mooie vogel om te zien. Omdat oranje buik heeft. Vaak is dan moeilijk foto''s te maken. Bij jou is heel goed gelukt. Roodborstje vliegen gauw weg. Mooie serie foto's gemaakt. Geniet komende week Irma. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. These photos of the Robins are beautiful Irma. A delight to be able to see them. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zijn schattige vogels en in winter dan ook vaak gezien. Weer mooie serie gemaakt en gedeeld. En dat je af en toe niet kan reageren bij mij is mij ook een raadsel. Soms helpt het om cookies te verwijderen en cache te legen en de pagina op nieuw te openen. Net als dat de posten niet gelijk te zien zijn na plaatsing wat ik sinds kort ook al bemerkt is niet echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zijn hele mooie foto's van het roodborstje Irma.
    Altijd een mooi vogeltje om te fotograferen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Irma,
    Schitterende foto's. Echt super mooi hoe je deze roodborstjes hebt weten te fotograferen.
    Grappig hoe ze je ook telkens in de gaten houden met die alerte houding. Erg mooi!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I've never seen a comparison of American Robins to European ones...but it looks like the Americans might be bigger, and fatter actually. These are very sweet looking birds. Do they prefer worms to eat like their American cousins? Barb Rogers

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dear Irma, your photos are absolutely stunning.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.