woensdag 12 juni 2024

Mandarijneend/ Aix galericulata

Vorige week zat er een manderijneend hier in het plantsoen, ik werd er op attent gemaakt door een bevriend echtpaar, op dat moment was ik nog aan het wandelen, ik wandel iedere dag tussen de zeven en tien kilometer.
Ik had mijn rondje ingekort en ben ook gaan kijken of ik hem zag en gelukkig was hij er nog.
Ik woon gelukkig vlak bij het plantsoen dus ben snel naar huis gegaan om mijn camera te halen en heb mij toen heerlijk een half uurtje vermaakt en hem kunnen fotograferen.


*Klik op de foto voor een groter beeld*














Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Anonymous comments will not be published unless a name is included.
Comments with links will also not be posted.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.


24 opmerkingen:

  1. Wat lief dat men jou dit zei want er zitten weer prachtige foto's erbij. En knap dat je elke dag zover wandelen gaat. Voor mij is dit net wat te ver. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I suppose that people could argue forever over which duck is the most handsome, but I think that Mandarin could make a strong case. It is a stunning bird that I have seen several times in Britain, but ironically never in Asia. The Wood Duck, here in North America is a worthy rival. All the best, Irma - David

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful images of the duck, and you are lucky you live close by to get that camera and take these beautiful photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben blij dat je even naar huis gegaan bent wat een heerlijke log is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The Mandarin is a very beautiful and special bird. One of the finest perhaps. Lucky that you had a short walk to fetch the camera. Very strong to walk 10 km every day ! Well done Irma,
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mandarijeend ziet heel mooi uit. Deze kom je zeker vaak tegen. Ik heb ze nog niet gezien ergens. Je moet altijd je camera meenemen. Gelukkig was hij nog de eend. Prachtig serie foto's gemaakt Irma. Fijne avond. Oja... Elke dag 10 km lopen best veel. Knap van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hola Irma,bellas y bonitas fotos de este macho de Pato Mandarin,todas las fotos perfectas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW, Irma wat een fantastische foto's!!! Zo'n sierlijk eendje en wat een prachtige portretjes. Je hebt dit buitenkansje uitstekend benut. Heerlijk de foto's in de vergroting bekeken. Super!!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Irma,
    Prachtige beelden van deze sierlijke eenden.
    Die mandarijneenden zijn ook lekker kleurrijk. Super gefotografeerd.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's van de mandarijneend, Irma. Een werk van grote fotografische kwaliteit.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. El pato mandarín es uno de los más bellos de su especie y tus fotografias lo confirman.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Irma.
    You've got a series of beautiful photos of this magnificently colorful duck.
    It is an exotic bird that usually delights us with its presence in the lakes of our parks.
    Greetings,
    JR

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Irma, these photos are absolutely stunning!
    The Mandarin duck is such a striking bird, and you've captured it so beautifully.
    Incredible photography, my dear friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Irma.

    mooie Eend, je hebt er prachtige foto's van gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Irma, Wat een mazzel dat je deze prachtige eend hebt kunnen fliepsen.
    Geweldige close-ups ook. Pracht serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Irma,
    The Mandarin Duck is a beauty! Lovely series of photos.
    Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend.
    PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I'm so glad it was still there so you could take the photos. It really is an amazing duck!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Te deseo un buen fin de semana. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mandarin ducks are very beautiful. Love all of your photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hooi Irma
    wat gaaf die mandarijn eend mooi in beeld gebracht,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.