woensdag 20 maart 2024

Huismus, Passer domesticus

Tijdens het wandelen kom ik op een plek waar veel mussen zijn.
Ik blijf dan altijd even staan om te genieten van het gekwetter wat ze doen, deze keer heb ik ze ook gefotografeerd, het was weer even genieten.


* Klik op de foto voor een mooier beeld*


Mannetje

Mannetje
Vrouwtje
Mannetje
Vrouwtje
Mannetje
Mannetje
Mannetje
Mannetje
Vrouwtje



Anonieme reacties worden niet gepubliceerd tenzij er een naam bij staat.
Ook reacties met links worden niet geplaatst.

Anonymous comments will not be published unless a name is included.
Comments with links will also not be posted.

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.




35 opmerkingen:

  1. Dank je wel dat je op deze internationale Dag van de Mus ook mooie fotos hier had gedeeld. En ook die vond ik heel erg mooi. Ik word elke morgen al vroeg gewekt door hen. Heerlijk om er dan even er naar te luisteren voordat ik opstaat. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hooi Irma
    Het blijft leuk die mussen je hebt ze mooi in beeld gebracht,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. They always seem such cheerful little birds and it’s great to meet up with them on a walk, even take a little seed for them. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Irma.

    Wat heb je ze er mooi op staan de Musjes.
    Super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Irma,
    Fantastische foto's van deze musjes. Die zijn altijd zo leuk en lekker beweeglijk.
    Je hebt ze erg mooi weten te fotograferen zo tussen die takjes.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hola Irma,bonitas y bellas foto de estos Gorriones comunes en posadero naturales,todas las fotos perfectas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige foto's, Irma, uitstekend werk.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Irma!! Beautiful pictures... I love sparrows... Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely to see Irma. Enjoy your spring and beautiful photos too.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Irma, Als ik het goed heb is dit in het Sn v Loosenpark, bij de uitgang naar de haven.
    Daar heb ik laatst ook staan fliepsen, maar geen goede lens mee. Maar wel genoten van het mussenconcert. Jij hebt mooie foto' s gemaakt van 'de mannen en de vrouwen'.
    Grtjs Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Marjolein, dit is het Sn v Loosenpark aan het begin dus vlak bij de haven.
      Heerlijk is het om daar even te staan genieten van de mussen.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  11. Ha Irma wat is dit een heerlijke mussen serie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Irma,
    Zo wandelend tegengekomen, dus niet van tevoren een setting gemaakt.👌 Dan heb je hele knappe platen gemaakt van deze schattige huismussen. Prachtig scherp en mooi in beeld.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria, bedankt voor je reactie.
      inderdaad is dit puur natuur dus geen opstelling, dit is een haag in het park waar de mussen graag zitten.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  13. Ik had hier ook gisteren gereageerd. Ik zie ze niet staan. Doe maar weer over nieuw doen. Je mussen staat heel mooi op de foto's. Bij ons zien wij heel weinig van. Te druk in verkeer bij ons. Anders dan anders. Ik heb je foto's genoten. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's van de mussen Irma.
    Zelf blijf ik ook altijd even luisteren als ze bij elkaar zitten.
    Net een theekransje zeg ik altijd ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Irma, always nice to chat with the sparrows ;) they are very social.
    I can imagen you enjoyed the walk!
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Irma,
    Your bird photography is just beautiful. A great series on the House Sparrows.
    I enjoy listening to the birds chattering. A lovely sound. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sparrows can be a common bird but they are always beautiful and fun to observe. You got beautiful photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great sparrow captures! They're such cheerful little birds.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I do like the Sparrows, and like to hear them calling from the bushes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful photos. The sparrows are so cute.
    Have a nice Sunday.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Your photos of the sparrows are absolutely delightful!
    It's lovely to see these charming little birds captured in their natural habitat.
    Amazing photography as always, Irma.

    Hugs and blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bom dia, Irma
    Lindos pardais, um forte abraço.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie huismus serie Irma! Altijd gezellig om deelgenoot te zijn van het gekwetter. Gr. John

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kuşları çok severim. Görseller çok iyi. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hello Irma :=)
    I'm glad you took your camera with you on your walk, for all these photos are so lovely.
    I love to hear them twittering in the bushes, but rarely see one, except when I visit the south.

    I send you my condolences for the loss of your friend. Loss is devastating.
    All the best
    Sonjia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. I like your blog. With your permission I'll follow you.
    Greeting

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lekker scherpe platen van deze huismussen Irma, ze worden vaak ondergewaardeerd maar het zijn prachtige en gezellige vogeltjes. En je hebt er nog een tweetal mooie gedragsplaten bij waaruit blijkt dat ze ook boomknoppen eten.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Irma, ja huismussen zijn ook een favoriet van mij. Ik heb ze dagelijks op mijn terras waar ze volop kunnen genieten van de zaadjes die ik ze aanbied. Je hebt ze prachtig op de plaat gezet.
    Fijne paasdagen,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beautiful shots as usual. Sparrows look great and happy in photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Te deseo un buen fin de semana. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.