zaterdag 13 februari 2021

Winter in Enkhuizen

Hier een aantal foto's die ik deze week heb gemaakt toen de winter plotseling inviel, de temperatuur ging flink onderuit, de gevoelstemperatuur was - 14 en in de nacht was het nog veel kouder.



** Klik op de foto voor een groter beeld **


Hier zit ik op een bevroren bankje
Bij de vuurtoren staat het bankje
Buitenmuseum
Buitenmuseum
ijspegels




ijsselmeer met bevroren keien
recreatieoord
De binnenstad
Sleetje rijden
De vest dit is vlakbij waar ik woon.
Ik sta in de sneeuw
Bevroren takje
Elssentakje met sneeuw
Musje
Merel

Schotse Hooglander met sneeuw en ijs.

Jong drinkt bij moeder
Vissersboot die het ijs breekt
Wak waar de eenden nog kunnen zwemmen
Waterhoen
Meerkoet

Schaatsen in de gracht

Meerkoet



Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.


54 opmerkingen:

  1. Hello Irma,

    Wow, it is a winter wonderland there. The ice covered bench is amazing, I love the lighthouse. You do look warm in your photo! Great captures the birds, Coots and all the ducks. I love the cute cattle too. Great outing and photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a happy weekend! PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your comment and posting my link Eileen.
      I wish you a very nice weekend.
      Greetings Irma

      Verwijderen
  2. Hoi Irma.

    Wah Irma super deze foto's.
    Het bankje vind ik echt harstikke leuk en koud brbrb
    Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Patricia.
      Het was echt heel koud daar bij het ijsselmeer, maar ik was goed aangekleed.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  3. Wow! What incredible scenes. I thought it was cold here in the UK, but it's nothing compared to what you have. Stay safe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your comment Adam.
      It is really very cold here this week, from tomorrow it will be over and the temperatures will rise again.
      Greetings Irma

      Verwijderen
  4. Wauw de eerste foto kun je al zien veel ijsvorming van pegels op de bank staan. Leuke foto. Het is zeker heel koud. Door de wind maakt veel kouder. Wat heb jij mooie winterse foto's gemaakt. Echt luk gedaan. Vogels hebben echt moeilijk door de koude winter. Prachtig!!! Fijne weekend gewenst Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor jullie reactie Jacqueline en Ferry.
      Ik heb gister nog wat foto's gemaakt, ben ook gevallen op mijn rug dus voor nu ben ik even klaar met foto's maken.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
    2. Goedemiddag Irma,

      Wat naar dat je gevallen.Dat je last van rug hebt. Het is zo beurs geworden bij jou.Het moet weer genezen. Het is ook overal glad. Schaatsen was hier in de buurt ook heel druk geweest. Ik ben niet gaan kijken. Ik blijft bij de mensen uit de buurt.Vanmorgen waren wij in zk geweest. Onderweg naar huis. Vreselijk ongeluk gebeurt bij ons in de buurt. Bus met auto op elkaar gereden. Ik vermoed zwarte auto door de rood gereden. Gewond geraakt.Glad was bij ons niet. Het regent de hele dag al. Pfff... Sneeuw liggen nog.Zelf onze ijshandjes bijna weg.Dooit lekker goed. We krijgen lente Irma. Ik wens jou sterkte met je rug. Lieve groetjes van ons.

      Verwijderen
    3. Hoi Jacqueline en Ferry,
      Dat lijkt mij ook vreselijk om een ongeluk te zien,
      Ik heb mijn ruggenwervel en ribben gekneusd, het is behoorlijk aangekomen hoor, met pijnstillers red ik het wel, maar leuk is het niet.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  5. Those are some beautiful photos Irma. The blackbird and the Highlander are lovely! But the photo of you on that frozen bench takes the prize!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your comment Rain.
      I wish you a nice Sunday.
      Watch out and stay healthy.

      Verwijderen
  6. Hola Irma,bellas fotos tomadas de este crudo invierno,muy lindas tambien las fotos de las aves todas perfetas y de mi gusto.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por tu comentario Antonio.
      Un lindo domingo y un abrazo.

      Verwijderen
  7. Hi Irma, wonderful winter landscape you've got now ! We have it too for the moment here with snow and many minus degrees. Love your winter pics with iceicles skating on the canal. The birds and the cattle seems a little "frosty" but I think they manage well :)
    Take care Irma,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your comment Lasse.
      I wish you a nice Sunday.
      Watch out and stay healthy.

      Verwijderen
  8. Hello Irma, more than northern Europe some photos seem taken in the Arctic, great report where you show us the winter with all its rawness.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your comment.
      I wish you a nice Sunday.
      Watch out and stay healthy.

      Verwijderen
  9. Looks so icy cold! The birds have to blow up themselves. I would love to skate on the canals :) I have been skating on the lakes around here this winter. Wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aww... bench covered by ice and river was frozen... I feel so cold even just so photos.
    Thank you for sharing beautiful photos.

    Take care

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your comment Tanza.
      I wish you a nice Sunday.
      Watch out and stay healthy.

      Verwijderen
  11. Beautiful winter shots. The ice bench seems to be a cool place to sit 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Irma, wat een hoeveelheid kuifeenden bij elkaar, nog nooit gezien zoveel bij elkaar! Leuke serie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie John.
      Ze zochten allemaal het water op wat nog niet bevroren was, vandaar dat je er zoveel bij elkaar ziet.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  13. Absolutely stunning Irma, I am surprised that you sitting back on the frozen bench, oooooooooo cold. Love the birds, Coots, Moorhens and lots of Tufted Ducks.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Irma
    het levert wel weer mooie beelden op die winterdagen mooie impressie van de winter.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Irma... Beautiful pictures of the snowfall.... I really like the first image... Well-done!!! :-))) Happy week ahead..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I couldn't believe my eyes when I saw your new banner! And the lighthouse is beautiful! WINTER...it really is there now! Love seeing the big boat and that Scottish Highlander!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Preciosas fotografías de hielo y nieve, Irma, la primera impresiona. Buen reportaje.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk Irma om via jouw foto,s mee te kunnen genieten van dit mooie winterweer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Irma, fantastische winterbeelden laat je hier zien. Dat je het glibberen er voor overhad vind ik moedig. Hoop wel dat je rug wat hersteld is van die ene glijpartij. Water en vriesweer laat in elk geval de mooiste sculpturen zien die je prachtig in beeld hebt gebracht.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Roos.
      Deze foto's waren van voor de glijpartij, het gaat niet echt goed heb veel pijn, ik heb mijn ruggenwervel en mijn ribben gekneusd het is behoorlijk aan gekomen.
      Op Facebook houd ik nog even rust.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  20. Hai Irma,

    Ik had natuurlijk al wat foto's op facebook gezien, maar de hele serie zo bij elkaar is wel heel mooi. Een prachtige winterse reportage en met veel afwisseling. Heel gaaf. Hopelijk gaat het beter met je rug. Heel vervelend als je zo'n smakkerd maakt. Beterschap.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie René.
      Het gaat sinds vanmorgen ietsje beter met de pijn, maar doe nog wel even rustig aan hoor.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  21. Ah daar was dat bankje, heb al heel wat foto's ervan voorbij zien komen. Dat soort schoonheid zie je niet inlands! Wat een heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. aller eerst mijn sterkte wensen voor jou voor een voorspoedig herstel want ik las de reactie dat je erg gevallen bent. Maar jij had vast een ijskoude bips toen je op die ijsbank zat maar wat is dat mooi zeg. Zo hard had het hier niet gevroren en wat een gave fotografie heb je hier neer gezet. Echt supermooi. Nu jij rustig aan doen en werken aan je herstel. Want de natuur die wacht wel. xxx Warme groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is ook een hele mooie winter serie, de vogels en de schotse Hooglanders in de sneeuw, zo mooi. En weer de prachtige ijzige beelden langs het water. Dat het koud was zie ik wel aan de foto van jou. Zo dik aangekleed, en dat was echt wel nodig toen. Bijna niet meer voor te stellen als je nu naar buiten gaat
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Ghita.
      Klopt ik had mijn skikleding aan, er stond veel wind de gevoelstemperatuur was tussen de -15 en -20 graden celsius.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  24. You always show something amazing! I admire all your fantastic photos!
    Have a nice Sunday !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Imagens absolutamente impressionantes, Irma!
    Grata por este testemunho tão especial, deste inesperado Inverno, com tão baixas temperaturas, por aí! Adorei as fotos! Continuo de queixo caído a olhar para o banco de gelo!...
    Beijinhos! Boa semana para todos, aí desse lado!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigado pela sua resposta Ana.
      Desejo a você uma boa semana nova.
      Saudações Irma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.