vrijdag 1 november 2019

Update oogoperatie



Woensdagmiddag ben ik geopereerd aan het rechteroog de operatie was goed geslaagd.
Woensdagavond ging het ineens een stuk minder met mij, ik kreeg steken in mij hoofd en moest overgeven, ik heb dit al eerder gehad met een laser behandeling.

We moesten meteen komen van de oogarts, toen we daar aan kwamen was ik inmiddels nog zieker geworden.
Oogarts heeft toen de oogdruk gemeten en die was opgelopen naar 72 het oog stond bijna op knappen. Hij heeft toen twee keer vocht weg laten lopen uit het oog, ik kreeg een infuus en 3 keer een pilletje om het vocht kwijt te raken, en ik denk wel een stuk of 30 druppels.
Dit is een beknopte beschrijving, de hele behandeling heeft ruim drie uur geduurd.

Kwart voor vier in de nacht waren we weer thuis en gistermorgen om half tien waren wij al weer bij de oogarts, gelukkig was gistermorgenvanmorgen de oogdruk gezakt naar 16.
Ik heb behoorlijk pijn aan het oog, vandaag moet ik weer terug komen.

Ik houd mij nog even rustig hier, maar dat zullen jullie wel begrijpen denk ik.



Wednesday afternoon I had surgery on the right eye, the operation was successful.
Wednesday night it suddenly went a lot less with me, I had a severe headache and had to vomit, I have had this before with a laser treatment.

We had to come straight from the ophthalmologist, when we arrived there I had become even sicker.
Ophthalmologist then measured the eye pressure and it had risen to 72, the eye was almost bursting. He let fluid out of the eye twice, I got an IV and 3 times a pill to get rid of the fluid, and I think about 30 drops.
This is a brief description, the entire treatment lasted more than three hours.

Quarter to four in the night we were home again and yesterday morning at half past nine we were already at the eye doctor's, luckily the eye pressure had dropped to 16 that morning.

I have a pretty sore eye, today I have to come back.
I remain calm here for a while, but I think you will understand.





 Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.

13 opmerkingen:

  1. Hoi Irma, Tjonge die waarden van 72 en 16 liggen wel heel ver uit elkaar. Er zo ziek van zijn is afschuwelijk. Ik duim voor je dat je nu gauw opknapt. Doe maar heel rustig aan!!!!
    Groetjes en prettig rustig weekend.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Get lots of rest, Irma, and take good care of yourself. That is the only thing you should be worried about right now. Best wishes from Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello, Irma!

    I am so happy your eye surgery was a success. I hope you are recuperating and taking good care. Enjoy your day, wishing you a happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Irma.

    Heftig Irma.
    Heel veel sterkte toegewenst.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had al gereageerd op FB en ook hier geldt sterkte, beterschap en neem je tijd om te herstellen. Het is niet niks zo'n operatie en de naweeën ervan.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Animos querida amiga Irma,todo ira bien ya lo veras.Feliz fin de semana y un fuerte abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deseo una pronta recuperación y un final feliz.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hooi Irma
    dit heb je asfalt gehad al ging het niet zo als je dacht ik wens je heel veel sterkte.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was schrikken met je ook. Dat de druk veel te hoog was. Gelukkig is weer gezakt. Moet nog oog herstellen.Ik hoop dat je goed komt met jou. Rustig aan doen!! Ik wens jou veel sterkte ermee. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hope it works out quickly, wish you good improvement.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo lieve Irma doe het maar rustig aan en laat als het kan de ogen rusten zodat ze langzaam kunnen wennen aan wat jij van ze wilt. Ik wens je veel Beterschap en hoor of zie of lees je vanzelf wel weer. Beterschap groetjes voor jou met een frisse herfstkus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh dat zijn geen fijne berichten Irma.
    Wens je van harte beterschap, doe het rustig aan.
    Snap dat je nu wel even wat anders te doen hebt dan bloggen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.