maandag 11 maart 2019

Cheetah

Hier wat Cheetah's die ik tijdens mijn vakantie kon fotograferen, het is altijd genieten van alle dieren die er zijn, deze keer was ik in Burgers Zoo.
Foto's zijn met verschillende camera's gemaakt en op verschillende tijden

Meer foto's zijn te zien op mijn website:  www.digi-irma.nl


** De lightbox het bij mij niet meer, maar misschien bij jullie wel **
** Dus nu maar even de foto's extra groot laten zien **














Cheetah met jongen
Cheetah met jongen





Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.


Door een opmerking in te dienen, gaat u ermee akkoord dat persoonlijke gegevens (bijv. IP-adres, locatie van de login, enz.) kunnen worden opgeslagen en verwerkt voor statistieken door Google. 
Bij het instellen van een vinkje voor verdere meldingen over vervolgopmerkingen, gaat u ook akkoord dat persoonlijke gegevens (bijv. IP-adres, locatie van de login, enz.) worden opgeslagen. 

Ik plaats af en toe foto's met personen op de foto's, mocht u foto's van u zelf zien in mijn blog, en u wil dat niet, kan u contact opnemen via mijn blog zelf.

Dit is het privacybeleid van google: https://policies.google.com/privacy?hl=nl


31 opmerkingen:

  1. Hello Irma, Gorgeous collection of Cheetah photos. Well done! Happy Monday, have a great day and new week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige fotoserie die ik mocht ontmoeten van de cheeta (Acinonyx jubatus) Wist jij ook dat het woord ‘Acinonyx’ is afkomstig van het Griekse woord ‘akaina’, dat dit "doornvormig uitsteeksel" betekent en ‘onyx’ dat ‘klauw’ betekent. Dus: uitstekende klauw. Dit verwijst naar het feit dat de cheeta, als een van de weinige katachtigen, de nagels nooit geheel kan intrekken. Het tweede woord ‘jubatus‘, betekent ‘kuif’ of ‘manen’ en verwijst naar de pluizige vacht die jonge cheeta’s hebben. Ik vind het een prachtig soort van de katachtige dieren en vooral hun vel. Eigenlijk hebben ze een groot gebied nodig om in te leven maar in de Burgers Zoo worden ze ook goed verzorgd. In het wilde natuurleven word ook veel jacht op hen gemaakt voor hun vel en dat is de reden dat ze steeds meer uitsterven. Onlangs heb ik ook een mooie film gezien op tv waar het erover ging hoe zij een territorium maken voor een eigen leefgebied met urine en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Irma,
    Wat een gave foto's!! Ik vind deze dieren echt super en waanzinnig om ze zo te kunnen fotograferen. Mooi gedaan hoor.
    Een prachtig park ook vind ik.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow !! Fantastic photos !! Happy new week !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Absolutely stunning pictures of the Cheetah, amazing photos Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cheeta is zeker hele mooi beest om te zien. En ze zijn heel erg lenig beesten. Kunnen heel hard lopen. Wat heb je mooie foto's gemaakt Irma. Mooi scherpe foto's geworden. Fijne week. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat prachtig! ƉƩn van mijn favoriete dieren om in een dierentuin te bezoeken, maar helaas liggen ze altijd bij elkaar op een kluitje, ergens achterin een veld hihi. Maar zo kan ik ze echt goed even bekijken, mooi vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Irma,Wat een fantastische serie! vooral bij de eerste drie foto's heb je prachtig licht! Maar de rest is gewoon geweldig wat een mooie scherpte en mooi compositie. Die twee bij elkaar zo super! Het is weer Klasse, Irma.
    Echt genieten!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hola Irma,una espectacular serie que has dedicado a estos Guepardos,todas las fotos son de mi gusto y de gran calidad.Un fuerte abrazo amiga y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Irma,
    Mooie beesten,die cheeta's en goed in beeld gezet. Vooral de wat meer naar portretfoto's neigende beelden vind ik het mooist.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  11. it seems to me there is little more gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You have captured the rue essence of the Cheetah Thanks for lovely images of them

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Irma.

    Wat zijn ze mooi.
    En schitterende foto's heb je gemaakt.
    Super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Irma, prachtige dieren zijn het en je hebt ze heel fraai op de foto gezet.
    Groeten Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo liebe Irma
    dir sind ja wieder wunderbare Aufnahmen gelungen. Was fĆ¼r eine schƶne GroƟkatzenfamilie. Liebe GrĆ¼ĆŸe - Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Precioso gepardo, Irma, imƔgenes con mucha calidad fotogrƔfica.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Cheetahs are supposed to be one of the fastest creatures on earth. How lovely that they sat still for your photos! :-)

    Cheeta's moeten snel zijn. Mooi dat ze stil zaten voor je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. They are beautiful and fast "cats". I think they have enough space and are happy. Great photos you made them. Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello Irma, Your Cheetah photos are awesome. Great post. Thanks for sharing today. Happy Saturday, enjoy your weekend. PS< thanks also for visiting my blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige beesten Irma heel mooi lieve groetjes Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Irma
    Wat een mooie serie van deze indrukwekkende dieren. Wat een dagje dierentuin al niet op kan leveren aan mooi fotowerk.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Extraordinary photos Irma. Cheetahs & Tigers are my favorite big cats!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtige serie van deze mooie dieren. Ik ben dol op de grote katten, dus met deze blog maak je mij heel blij. De laatste foto vind ik helemaal te gek.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What fabulous animals...WOW! I've been fortunate to see a Bobcat and they are all such beautiful animals. You got great photos...they are looking right at the camera at times! Again....WOW!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. niewątpliwej urody te kociaki!.., super zdjęcia.., pozdrawiam Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.