vrijdag 8 februari 2019

Merel / Turdus merula

Hier een aantal Merels, de foto's zijn gemaakt met verschillende camera's en in verschillende seizoenen.
Foto's zijn gemaakt tijdens mijn vakantie op de Veluwe.


Meer foto's zijn te zien op mijn website:  www.digi-irma.nl

** Sinds februari doet de lightbox het bij mij niet meer, maar misschien bij jullie wel **
** Dus nu maar even de foto's extra groot laten zien **

















Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.



Door een opmerking in te dienen, gaat u ermee akkoord dat persoonlijke gegevens (bijv. IP-adres, locatie van de login, enz.) kunnen worden opgeslagen en verwerkt voor statistieken door Google. 
Bij het instellen van een vinkje voor verdere meldingen over vervolgopmerkingen, gaat u ook akkoord dat persoonlijke gegevens (bijv. IP-adres, locatie van de login, enz.) worden opgeslagen. 

Ik plaats af en toe foto's met personen op de foto's, mocht u foto's van u zelf zien in mijn blog, en u wil dat niet, kan u contact opnemen via mijn blog zelf.

Dit is het privacybeleid van google: https://policies.google.com/privacy?hl=nl


49 opmerkingen:

  1. Hello, Irma! Great post on your Blackbirds. I think the male Blackbird is very handsome. But, the female is pretty too. Great series of photos. Happy Friday, enjoy your day and weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful shots, Irma. Birds with black plumage are difficult to photograph well and you have done a superb job.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie foto's Irma!!
    Fantastisch hoe je deze merels hebt gefotografeerd.
    Mooi ook zo met dat knal groene mos zoals op foto 10. Prima gedaan!!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Los estupendos desenfoque de fondo hacen que la belleza de los mirlos brillen en todo su esplendor.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was een mooie serie die ik zag van onze mooie vogel de merel die ook prachtig mooi kan zingen op zijn manier. Het zien ervan deed mij veel plezier. Ik kwam via blog patricia van patsfoto's op je mooie blog. Ga nog eens een keer verder kijken want wat ik zag vond ik heel mooi. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful Blackbirds, male/female. Fabulous photos Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hola Irma,una hermosa serie dedicada al Mirlo común una especie ligada a los jardines y a los bosques,todas las fotos de mi agrado en posaderos de lujo.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Irma,
    Heerlijk al die merels! Ik ben er gek op en vind het dan ook super m deze mooie foto's te bekijken. Foto 5 en de foto's 10 tot en met 16 vind ik het mooist vanwege het warme licht!
    Fijn weekend en groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Irma. Nice to see you and your scythe. I really like these birds. You made them beautiful pictures. Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It is nice to see Dutch birdlife from my computer in Australia and to learn the Dutch names of them.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Irma.

    Prachtige serie van de Merels.
    Man en vrouw zo mooi.
    Super Irma.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love your Blackbird photographs and they are always in my garden for me to watch. Have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hello Irma, thanks and I linked up your post today. I always enjoy your photos, they are lovely. Have a happy day and weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Spectacular photos dear Irma, every photo is really stunning and very charming. <3
    Have a nice weekend, warm greetings. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Irma
    Wat kan een gewone vogel toch mooi zijn. Jij laat dat maar weer eens zien. Jammer dat het er steeds minder zijn.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Irma,
    What beautiful photos. In the company where I work there is a garden and there are many blackbirds.
    Have a nice weekend
    Warm hugs
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's van toch wel een mooie vogel. Gelukkig gaat het weer wat beter met ze.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful photos Irma. Your link has been added. Thanks for sharing with us at I'd Rather B Birdin this week and for the birthday wishes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige serie heb je van de merel weten te maken.Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een van mijn favoriete vogels, elk voorjaar wordt ik blij van zijn gezang.....ik hoop het deze week weer te horen.....dat is de aankondiging van de lente.
    Jammer dat het slecht gaat met deze vogel, dus ik geniet des te meer van deze mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige fotos Irma van de merel. Hier vlakbij zit een echtpaar merel, helaas komen ze niet naar mijn tuin. Fijne avond, groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fantásticas fotos de los mirlos, me han encantado. Enhorabuena Irma por haber captado estas imágenes, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt weer erg je best gedaan Irma mooie serie geworden lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je hebt de merel heel mooi gefotografeerd Irma, mooie achtergronden ook.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Piękne ptaki i wspaniałe zdjęcia! pozdrawiam Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Irma
    wat heb je die mooi in beeld gebracht.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een fraaie reeks van de merel Irma. Een vogel die het ook al zwaar heeft vanwege dat virus wat door muggen wordt overgebracht. Ik hoop dat ze zich op tijd kunnen wapenen voor het te laat is.
    Groeten Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Toch zie ik merels weinig. Je hebt wel mooie foto's kunnen maken van deze merels. Er werd ook gezegd dat weinig insecten zijn voor deze jaar. Dat is zeker niet best.Ik heb je foto's genoten. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hello Irma, I enjoyed this post on yourBlackbirds, Your photos are awesome. THanks, I linked up your post. Happy Saturday, enjoy your day! Have a happy weekend! PS, thanks for the comment on my blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Beautiful Blackbirds. You don't always notice the variations of color in the female until you see the photos up close! Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. some nice closeups, it was fun looking over your blog

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Some nice close ups, I love all of your photos.
    Stopping by for Saturday's critters
    https://riacabralart.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige serie van de merel, Irma. Vooral het mannetje staat er prachtig op. Toch vaak lastig om het zwart mooi op de foto te krijgen. Top.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie fotos van de merels. Ik zie ook steeds een koppeltje als ik met de hondjes wandel. Helaas niet in mijn tuin. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Perfect spring nature, happy new week ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi Irma,
    In the garden of the company where I work there are many, I love to observe them.
    Beautiful captures.
    A big hug
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hello, Irma. Stopping by to say I enjoyed your Blackbird post and thanks for sharing your post. Have a happy day and weekend. PS, I appreciate your comment and visit.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. I love these beautiful birds !!
    Fantastic photos !!
    Happy Sunday !!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. jammer dat het geen geluidblog is dan hadden we kunnen genieten van hun mooie gezang ik heb het in ieder geval gedaan van je foto's lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Como siempre, todo un placer disfrutar de tus bella fotos. Un abrazo desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.