woensdag 19 maart 2014

Reiger

Deze reigers vast kunnen leggen.
Ze zijn druk bezig met nestelen, in het plantsoen zitten een behoorlijk aantal nesten.

De blauwe reiger is een grote watervogel die zeer regelmatig gezien wordt.
Het voedsel van de blauwe reiger bestaat voornamelijk uit vis en kleine dieren.
Je ziet hem vaak langs de waterkant staan, op zoek naar prooi.
Regelmatig zie je hem een duik in het water doen, en dan meestal een visje te pakken heeft.
Het nest van de blauwe reiger wordt in kleine kolonies in de toppen van een groep oude bomen gebouwd en bestaat uit een grote bos takken, en wordt meerdere jaren achter elkaar gebruikt.

Meer foto's zijn te zien op mijn website:   http://www.digi-irma.nl
Nog meer foto's van Reigers zijn te zien:  HIER


**Foto's zijn in de vergroting  beter van kwaliteit, dus scherper en duidelijker.**
Klik op de eerste voor een mooier en groter beeld!!
Click the first for a better and bigger image!




Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.
Thanks everyone for the comments on my previous blog.

34 opmerkingen:

  1. Marvelous and majestic pictures of the heron. Amazing !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Irma great shots of these most elegant birds whether they are standing, fishing or flying.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Irma, your Heron shots are just beautiful. It is a gorgeous bird and you captured it well. Enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bonitas capturas de esta Garza real.Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Irma.

    Wat een mooie foto's heb je kunnen maken van de reigers.
    Wat leuk dat er een aantal nesten bij jullie zijn.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het toch ieder jaar weer een prachtig gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. we have the great blue herons here but i have never seen where they nest. how wonderful for you!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful images of the great blue. I've not had an opportunity to see them in their breeding finery. How awesome!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful!
    Hope to see some egrets here soon. But now we have rain and wind. Not great to walk the dogs....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Irma
    mooie foto's het zijn mooie vogels die reiger.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pracht foto's van de reiger Irma.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hola amiga Irma,bellas imagenes y vuelos de la Garza real una especie favorita.Un fuerte abrazo y feliz semana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh yes, that is a close one, excellent Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Irma,

    Mooi hoor en nummer 4 voor mij als favoriet. Ik ben sowieso gek op vliegbeelden en helemaal als de vogel zo laag vliegt. Uitstekende uitvoering.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is toch wel een prachtige vogel die blauwe reiger, ik vind het altijd bijzonder om die grote vogels in een boom te zien staan. Mijn favoriet is foto 4.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind ze prachtig heel mooi op de plaat gezet Irma lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ✿✿º°。
    Muito lindo!
    Gostei mais da elegância da primeira foto e
    da perfeição da última foto dessa série.

    Bom restinho de semana!
    Beijinhos.
    ¸.•°♪✿✿º°。♪

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, die vliegbeelden, Irma, wat mooi! De andere foto's zijn ook prachtig, hoor, maar ik vind die vliegbeelden altijd zo knap. Prachtige serie weer. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi foto's van een "gewone" vogel. De laatste vind ik de topper: lest best.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Es una belleza de ave!y el poder verla de cerca tiene que ser maravilloso. Un cariñoso saludo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gossie, wat heb je ze mooi in de vlucht gevangen. Fantastisch! En ze zitten zo dicht bij huis hè, maar altijd oppassen dat je geen fledder op je hoofd krijgt!! Mooie serie Irma. Fijn weekend, grtjs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie foto's Irma! Ik wens je alvast een heel fijn weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Great photographs, especially the flight shot.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Great shots - this is the species that used to watch me (and laugh!) as I was fishing as a kid!!

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Irma
    Wat een mooie serie van de reigers, vooral de vliegende vind ik goed. Groeten en een goed weekend.
    Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Irma!
    Wonderful photos of those beautiful birds!
    Specially the last photo I think is superb!
    Hope you will have a nice weekend!
    Greetings Pia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi again Irma!
      I just want to say, no we have not snow any more.
      My pictures were from the month January. :)
      /Pia

      Verwijderen
  27. Hoi Irma,
    er zitten er inderdaad genoeg in het plantsoen en gelukkig ook niet zo hoog.
    Je hebt er een hele mooie serie van kunnen maken.
    Foto 1 en foto 4 vind ik de mooiste.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beautiful pictures!
    Have a nice weekend! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Guten Morgen liebe Irma, vielen Dank für die wunderschönen Aufnahmen. Ich liebe es, sie anzuschauen. Liebe Grüße und schönen Sonntag - deine Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Irma,
    je hebt weer veel werk samen met mijn zus voor mij gedaan.
    dank je wel.
    ik ben gissteren naar de orchideeën hoeve geweest.(prachtig)
    ben alleen vandaag kapot. dus ik was blij dat onze afspraak niet door ging.
    je reiger is helemaal te gek.
    heel mooi zo in de lucht.
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. HoiIrma,
    Hele mooie foto's!! Prachtig van kleur ook en ook knap zo vliegend in beeld.
    Prima gedaan!!
    Ik zelf vind dit soort reigers ook erg mooi. Die lange hangende pluimen aan hun kop vind ik ook erg grappig om te zien.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Here did you get an excellent series of grey Heron, great pictures!

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.