woensdag 12 februari 2014

Pimpelmees / Parus caeruleus

Ik laat jullie wat pimpelmeesjes zien die ik al een tijdje geleden heb gemaakt.
Van de vakantie, uit een vogelhut, en gewoon achter het huis.

Het hoofdvoedsel van de pimpelmees bestaat uit insecten, maar in de winter eet de pimpelmees voornamelijk zaden, in strenge winters kan de populatie meer dan halveren.
Om dit verlies te compenseren legt de pimpelmees per broedsel een flink aantal eieren.
Het nest bestaat voor een groot gedeelte uit mos.
Aan de binnenkant wordt het nest bedekt met een laag zacht materiaal.

Meer foto's zijn te zien op mijn website:   http://www.digi-irma.nl
Nog meer foto's van Pimpelmezen zijn te zien:   HIER

**Foto's zijn in de vergroting  beter van kwaliteit, dus scherper en duidelijker.**
Klik op de eerste voor een mooier beeld!!
For better image click on the first picture.








Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.
Thanks everyone for the comments on my previous blog.

37 opmerkingen:

  1. Aren't they splendid, fast moving, and it is hard work to get them in any photos, you've done it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. just beautiful shots, irma! such a pretty bird!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan nooit het verschil zien tussen een pimpelmees en koolmeesje, wel vind ik ze altijd erg mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my gosh, these images are perfect! I only wish I could get as crisp and clear as these.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So beautiful photos Irma.
    Great colours and so sharp.
    Wish you a nice week.
    From Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk wat is het toch een prachtige vogel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Piękna modraszka. U mnie rzadko je widuję, ale są. Urocze zdjęcia zrobiłaś. Pozdrawiam.
      Beautiful tit. For me, I see them rarely, but they are. Lovely pictures did. Yours.

      Verwijderen
  7. Het leukste en liefste vogeltje die er is voor mij Irma dus genieten is het !!!
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie serie en door de verschillende richting van de takken en de diverse achtergronden ook nog mooi gevarieerd. Top. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hola Irma magnifica serie del Herrerillo común con posaderos y fondos de lujo.Un fuerte abrazo y feliz semana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello, Irma! I love these sweet colorful birds. Beautiful shots! Enjoy the rest of your week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastica serie,la segunda foto me encanta.Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Irma, erg mooie foto´s en voor mij vooral de tweede. Maar dat vind je zelf geloof ik ook, gezien de coverfoto van je blog.

    Groetjes, Marius

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie gevarieerde beelden van de pimpelmees, stuk voor stuk heel mooi gedaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Irma.

    Prachtig deze foto's Irma van de meesjes.
    Ze zijn zo mooi van kleur.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Irma,
    dank voor je reactie op mijn blog, maar ik zie hier ook mooie, heldere beelden, ook van de kuifeenden in je vorige bericht.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Irma,
    es ist nicht leicht diese kleinen Vögel so super zu fotografieren.. dir ist das hier perfekt gelungen
    kompliment...
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo liebe Irma,
    du hast die kleine Meise wieder so zauberhaft fotografiert. Ich könnte deine Bilder immer wieder und stundenlang betrachten, denn da ist soviel Liebe zur Natur! Liebe Grüße - Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit zijn ook weer plaatjes Irma zo lief goed gedaan Irma lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige serie van de pimpelmees Irma, helder en scherp gevangen met je lens.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat maak je toch mooie foto's, Irma. Elke keer laat je ons weer een prachtige serie zien. Deze is ook geweldig. Meesjes heb ik deze winter niet veel in mijn tuin gezien. Ze konden, denk ik, genoeg voedsel in de aangrenzende polder vinden. Fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hai Irma,

    Och, die 7de foto is echt helemaal super. Scherpte en kleuren in alle foto's zijn fantastisch, maar de houding op foto 7 is zo fraai. Net of de pimpel een uil imiteert.
    Prachtserie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Irma,
    wat zijn ze toch schattig he de meesjes.
    je hebt ze goed in beeld gebracht.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gorgeous pictures for this lovely day.. Happy Valentine..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amazing photos of the cute tit. I wish you a wonderful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En ik maar denken dat ik hier gereageerd had. Mooi niet dus!
    Werkelijk een prachtige serie Irma. De pimpelmees is sowieso al een schattig vogeltje
    en met deze mooie zachter achtergronden en fraais composities is het echt een superblog.
    mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie ode aan onze gewone pimpelmees.

    Peter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind het een heel fotogeniek klein
    vogeltje en je het er mooie scherpe
    foto's van kunnen maken...
    Mooie compositie, prima blog ;)

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een prachtige serie Irma van de Pimpelmees, ik vind ze
    zelf altijd heel leuk om te fotograferen., maar vaak best lastig
    omdat ze vaak van die korte flitsbezoekjes brengen.
    Ik heb daarom bewondering voor deze fraaie serie, echt genieten
    van jouw mooie foto's, compliment!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ·.°•.¸♡♡
    Esse pássaro é um mimo, uma doçura colorida.
    ✿彡 Boas semana!
    Beijinhos.¸.•°✿✿⊱
    °•.¸♫♬° ·.Brasil

    BeantwoordenVerwijderen
  30. So niedlich und zart, wie ihre Stimmchen. Ich liebe diese kleinen Federbälle.

    Danke für deine Besuche, liebe Irma.

    Einen schönen Sonntag wünscht dir
    die Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Irma,
    Wat een prachtfoto's!! Mooie kleuren en fantastische achtergronden.
    Deze tuingasten heb je zeer mooi weten vast te leggen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nice little bird - I will catch up with them again in July!

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Great images, sharp and crisp. Well done, Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Irma, wat een prachtige serie van deze vliegensvlugge vliegertjes.Stuk voor stuk los van de mooie rustige achtergrond, mooie DOF!
    Groetjes uit grijs Enkhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Maravillosas imagenes...un saludo desde Murcia...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.