zaterdag 26 september 2015

Boerenzwaluwjong/ Hirundo rustica

In het begin van de zomer kon ik ook jonge boerenzwaluwen vast leggen.
Ze zaten eerst nog in het nest, later vlogen ze rond en gingen op takjes en blaadjes zitten.
De volwassen zwaluwen komen later aan de beurt.

Ik begin nu weer met plaatsen van een blog, en ga reageren als ik zelf een blog plaats, maar zal dit veel minder gaan doen als wat jullie van mij zijn gewend, ik plaats nu maximaal twee keer per maand een blog, en reageer daarom ook maximaal twee keer per maand.

Meer foto's zijn te zien op mijn website:  www.digi-irma.nl
Nog meer foto's van Boerenzwaluwen zijn te zien: HIER


**Het is echt belangrijk om de foto's in het groot te bekijken.**
**Klik op de eerste foto dan kan je doorklikken of scrollen**

Hier nog in het nest 
Jong op een takje 
Jong op een takje kijkt nieuwsgierig de wijde wereld in 
Mam, ik heb geen honger 
Ik wil geen eten 
De nesthaartjes zijn nog te zien
Op de blaadjes van een boom
Met zijn tweeën bij elkaar  
Nesthaartjes zijn nog te zien 
Voermomentje 
Ook een voermoment 
Gezellig samen op de blaadjes zitten 
Samen op de blaadjes
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.




39 opmerkingen:

  1. Wow, those photos are superb, feeding its chick, beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Unique beautiful pictures Irma !!!
    Happy weekend
    Crissi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Irma, wow gorgeous captures of the swallows. They are so cute! I love them all. Thank you for linking up and sharing your post. Have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Irma,
    Ik ben blij dat je terug bent en de lange blog pauze is voltooid. De beelden van de zwaluw zijn zo schattig en lief met commentaar. Ik hou van dat! Groeten en mooi weekend - Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great series of pictures with these Barn Swallows, Irma. It seems to me that any time one can capture a sequence with adults and their offspring it is quite special.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Irma,
    Mooie serie van de Boerenzwaluw. Wat zijn ze schattig en wat komt dat goed over op de foto's.
    genieten hoor!
    Fijne weekend
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Irma,
    Wat een fantastische foto's!! Gaaf zo met dat kleintje.
    Ik vind het normaal al bijzonder om een zwaluw van dichtbij te zien, laat staan dat je die dan ook nog eens weet te fotograferen met een jonkie. Dat is toch geweldig!!
    Schitterend gedaan hoor Irma!!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. These are fabulous, Irma! What a great series!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige serie van de boerenzwaluw Irma.
    Erg mooi om te zien en zeker in het groot.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Es ist eine riesengroße Freude, so schöne Fotos betrachten zu dürfen. Danke dafür, liebe Irma.

    Ein lieber Gruß von der Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Unas fotos fantásticas de la Golondrina común, la número 4 y la 11 son mis favoritas. Espero que tus vacaciones de verano hayan sido fantásticas Irma, te hemos echado de menos todo este tiempo. Bienvenida y un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's! Leuk ook die voederfoto's..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hola amiga Irma,me alegro de verte de nuevo por aqui y con buenas y magnificas imagenes de las Golondrinas,todas me parecen perfectas y bellas.Un fuerte abrazo amiga y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. swallows are beautiful birds and their babies are so adorable!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Irma. Welcome, after the holidays.
    The photos are wonderful. Great job!
    Have a fantastic weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo liebe Irma,
    wunderschön... ganz tolle Fotos hast Du gemacht!! Ein Foto ist schöner als das andere... KLASSE !!

    Liebe Grüße
    Biggi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Reacties
    1. Hoi Irma.

      Wat een mooie serie.
      Die met voederen is leuk.

      Groettie van Patricia.

      Verwijderen
  18. Hoi Irma..Excellent series of pictures.. Love Swallows

    Sincerely ..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wonderful photos of the swallows! They're so cute.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Not much to add to what everyone has said--- But these are wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk dat je de gelegenheid om dit zwaluwengezinnetje te volgen Irma. Een heel mooie serie heb je er van kunnen maken met foto6 voor mij als favoriet, prachtig!
    natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Irma, dit is weer een prachtige serie die je ons laat zien. Het blijft altijd een dankbaar onderwerp. Je foto's zijn als altijd prachtig.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie serie Irma. Die jonkies zijn al bijna te groot om gevoerd te worden, maar pa en ma gaan ervoor!
    Hopelijk is er niks mis met je gezondheid, of ben je het fliepsen een beetje zat? Bij mij staat het op dit moment ook op een laag pitje!
    Grtjs van je buuf uit licht bewolkt Enkhuizen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marjolein bedankt voor je berichtje, ik heb deze zomer bijna niet gefotografeerd.
      Het weer was daar ook een spelbreker voor, eerst veel te warm en later weer veel regen.
      Ik ben nu net terug van vakantie en ik heb weer foto's genoeg gemaakt, nu weer even rust, nee hoor het fliepsen ben ik niet zat, als ik de gelegenheid heb ga ik er wel op uit.
      Ik ben het vele reageren zat, ik begon het bijna als een dagtaak te zien, ik heb ook nog andere dingen zoals een website en ook Facebook.
      Ik heb nu voor mezelf een lijn getrokken, ik doe nog maximaal twee keer in de maand plaatsen en ook reageren, het scheelt mij veel tijd, die kan ik weer aan andere dingen besteden, ik mag ook graag lezen, en sinds kort fiets ik ook weer, allemaal leuke dingen om te doen.
      Dus dan moet het blog maar wachten vind ik.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
  24. Ze zijn weer prachtig Irma. Vooral foto 11 is een hele fraaie.
    Maar de twee foto's met de ouder met de bek vol rupsjes zijn helemaal super.
    Meestal gaan die voedermomentjes zo snel en nu gaat er eventjes eentje lekker rustig zitten.
    Super.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hola, Irma, después de un descanso veraniego por aquí esto de nuevo, buenas fotos le has hecho a esta joven golondrina. Buen trabajo.
    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Cute pictures of voyeurism swallows. You are right that you come back to an interesting life outside blog. Blog can not take all the free time in our lives. Best wishes.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hej irma, nice and beautiful series !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi Irma,
    marvelous photos of the wonderful swallows and their nest.
    Welcome back in the Blogger world. I hope, you had a fantastic Summertime.
    Thank you very much for all your kind comments on my blog.
    Have a nice and sunny day, Irma.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je had wel een prachtige plek om dit gezinsleven zo te volgen. Over het algemeen moet je toch wel op afstand blijven. Hele mooie serie.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hi Irma
    thanks for your visit at my blog!

    Here I have really enjoyed you pictures, they are just splendid!
    Best regards to you too, Pia.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi, Irma
    Your blog is very interesting.
    What a wonderfull images!
    I’m following you, and I will like if you follow me…
    Kisses
    MIGUEL / ÉS A MINHA DEUSA

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Astonishing photos of the swallows, applause, Irma, wonderful photographed.:-)
    I see, I missed a lot on your blog.

    Best regards
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Deze blogbijdrage was me even ontgaan. Maar wat een mooie fotoreportage. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.