woensdag 17 september 2014

Boerenzwaluw / Hirundo rustica

Een tijdje geleden was ik even in de jachthaven om de boerenzwaluw te fotograferen.
Het was nog wel een toestand, want er werd  gezegd dat ik daar niet mocht komen, vanwege privacy.
Ik zei tegen die mevrouw, u ziet toch dat ik met vogels bezig ben, de mensen op de bootjes interesseren mij niet, het ene woord haalde het andere uit, en uiteindelijk zei ik dat als ik de mensen op de bootjes wil fotograferen ga ik bij de zeemuur staan, en kan ik alles vastleggen wat ik wil.
Ik ben doorgelopen en heb toch wat vast kunnen leggen gelukkig.
Helaas zijn nu alle zwaluwen vertrokken, dus nu weer wachten tot volgend jaar in April.


Meer foto's zijn te zien op mijn website:   http://www.digi-irma.nl
Nog meer foto's van Zwaluwen zijn te zien:  HIER


**Foto's zijn in de vergroting  beter van kwaliteit, dus scherper en duidelijker.**
Klik op de eerste voor een mooier en groter beeld!!
For better and larger image click on the first picture.
 
 Jonge boerenzwaluw
 Jonge boerenzwaluw
 Deze is net van het nest af
 Net van het nest af
 Deze zijn van een eerdere dag in de polder
 Op een ijzeren buis in de polder
 He wat zit daarboven
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.

Thanks everyone for the comments on my previous blog.

30 opmerkingen:

  1. Hoi Irma,
    Wat een mooi beessie. Grappig zo met dat nieuwsgierige koppie.
    Tof dat je hem zo hebt kunnen fotograferen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. glad you got to photograph them, even with concerns for privacy. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Irma,
    marvelous photos of my favorite bird. Besautiful portraits and views. I like them all !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Excellent shooting of the juvenile Swallow, beauty.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij heb je ze gehoord en bij jou kan ik ze zien een mooie combinatie toch heel mooi geworden fijne avond lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Irma
    het blijven mooie vogels als hij ergens op zit is hij goed te fotograferen maar in de lucht is het niet te doen ze zijn zo snel het is een mooie serie.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful photos of the cute swallows!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super en dat hij zo moi voor je bleef zitten? dat lukt mij nou nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stunning photos of these birds. I don't think I've seen these before so thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Great pictures of these beautiful birds :)
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hola Irma,una magnifica serie le dedicas a esta joven y gran viajera,por esta zona se ven las últimas,que no tardaran en abandonarnos en su largo viaje.Un fuerte abrazo y feliz semana amiga mia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love the cute Barn Swallows! They are adorable.. Wonderful photos, Irma!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a wonderful bird it is. I remember when I was a kid and farming was not so industrialized every barn had its complement of swallows.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sweet portraits


    ALOHA from Honolulu
    ComfortSpiral
    =^..^= . <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Irma.

    Super zoals je ze hebt kunnen vastleggen.
    Ze zijn altijd zo grappig de zwaluwen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Owww zat je net als de boerenzwaluw in de privacy van de jachthaven??? Irma toch!!! Gelukkig heb je je niet laten verjagen en heb je um prachtig gefliepst! Wat heeft ie een mooi gekleurd jasje aan!

    NB ik was vanmorgen bij je aan de deur, om te vragen of je mee ging fliepsen, maar je was, net als de boerenzwaluw, gevlogen. Fijne avond (ga je naar het vuurwerk?) groetjes van je buuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's van de boerenzwaluw Irma.
    Ik vind het 1 van de mooiste vogeltjes.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar moet je het dan weer een tijd mee doen. Je hebt in ieder geval een aantal mooie platen kunnen maken.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Irma, these are wonderful photos of the barn swallows, a really great series.:-)
    What a lucky minute for you to observe them and take those great shots.
    I recently saw in the cow shed of a farm some barn swallows which still had babies and the farmer told me that they were breeding for the 3rd time this year. I took some photos but unfortunately they aren't really good. It was too dark there.
    Barn swallows are nearly only to be found on farms here. We've got more martins here.

    So I enjoy your photos and send you lots of greetings, wishing you a nice an relaxed weekend
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Irma,
    wat een mooie foto's geweldig.
    ook jij een fijn weekend.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Guten Morgen liebe Irma,
    was für schöne Aufnahmen von den Schwalben. Ich freue mich, dass sie dir so toll gelungen sind. So zarte Vögel und wunderbare Flugkünstler "einzufangen" - ich bin begeistert. Liebe Grüße und schönen Sonntag - Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fraaie opnamen van deze mooie vogelsoort die we inderdaad weer heel wat maanden
    zullen moeten missen.
    De eerste twee zijn mijn favorieten, prachtig belicht en met een heel mooie doortekening.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hai Irma,

    De laatste is mijn favoriet. Leuk zo met dat attente koppie in de lucht. Jammer dat je hier net niet een beetje meer zonlicht had. Dan zie je die blauwe gloed zo mooi. Zulke fijne fotomodellen, want jonge zwaluwen vliegen niet zo snel weg. Echt mooi gebruik gemaakt van de kansen. Prachtig.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Irma
    Gelukkig had je er toch nog een paar te pakken Irma !
    Jammer dat er tegenwoordig zoveel regeltjes zijn !
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi Irma, Excellent pics as always from you !
    Best wishes
    Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  26. And come back they will! Nice pictures.

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig deze foto's van de jonge boerenzwaluwen Irma.
    Je had er ook echt heel mooi licht bij. Jammer dat de mensen daar zo moeilijk deden,
    maar je hebt wel je mooi plaatjes gekregen :-)
    De eerste 2 vind ik echt geweldig, maar ook de andere zijn echt supermooi!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.